Събития
„Тандем” представя новата марка колбаси и деликатеси „Хан Аспарух”
Министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов пръв опита шпек от конско месо
9 ноември 2011 г., София: „ТАНДЕМ – В” ООД представя нова марка колбаси и деликатеси, носеща името „ХАН АСПАРУХ” по време на тазгодишното изложение „Месомания”. Министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов пръв опита „Конски шпек” „Хан Аспарух”. Министърът хареса колбаса и каза, че конското месо е полезно. От вкусния салам опитаха и изпълнителния директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) Йордан Войнов и директорът на дирекция „Контрол на храните” в БАБХ Любомир Кулински.
Шпекът е от втората партида, пусната специално за посетителите на специализираното изложение ден преди старта му. С появата си „Хан Аспарух” предизвика голям интерес у потребителите. Месец преди изложението в избрани търговски обекти тестово бяха разпространени лимитирани бройки „Конска пастърма” и „Конски шпек”, които изчезнаха от магазините за по-малко от седмица. Производителят отдава интереса към „ХАН АСПАРУХ” на повишената потребителска култура и разбирането на ценителите на гурме храната за високата хранителна стойност, неподражаемите вкусови качества и полезните свойства на конското месо.
Шпекът, който ще могат да си купят гостите на „Месомания”, е балансирана комбинация от свинско и конско месо, чийто вкус е облагороден от микс подправки. По външен вид се отличава от останалите колбаси с малко по-тъмен цвят, на вкус прилича на телешкото, но с едва доловима сладка нотка. Конското месо е по-полезно от телешкото, защото е по-богато на белтъчини и съдържа 2 пъти по-малко мазнини и по-малко холестерол. Богато е на фолиева киселина, витамин B12 и цинк. В него се съдържа повече желязо, отколкото в спанака. Има добро съотношение на омега-3 и омега-6 мастни киселини. Редица лекари, диетолози и готвачи препоръчват конско месо на хора, които избягват мазни храни, както и на спортисти и на анемични хора.
Производителят пояснява, че конското месо е деликатес в различни краища по света и е на особена почит в държави с богати гурме традиции като Италия и Франция. България също има традиции в консумацията на конско месо, макар и позабравени. Легендата разказва, че прабългарските конници нарязвали на широки ивици сурово конско месо и го поставяли под седлата си. Яздейки, притискали осоленото от потта на коня месо. Като спирали на бивак, изваждали и ветреели на въздуха чудното мезе. Вдъхновена от легендата, марката носи името на първия български владетел. В момента „ХАН АСПАРУХ” произвежда „Конски шпек”, „Конска пастърма” и „Конска луканка” по съвременни технологии, като луканката и пастърмата ще влязат в серийно производство преди коледните празници.
Първите продукти под марката са от нетрадиционен вид месо. Освен различния вкус на конското, потребителите скоро ще могат да опитат и познати български колбаси и деликатеси от свинско и говеждо месо под марката „ХАН АСПАРУХ”.