Списание Progressive: Тандем - двадесетгодишната история на една българска марка  Image 1
Събития
— 15.10.2013 —
Списание Progressive: Тандем - двадесетгодишната история на една българска марка

Годината е 1991. Двама братя, чийто живот до този момент е свързан основно със спорта, решават, че ще започнат да развиват собствен бизнес, и отварят малък цех за производство на сандвичи. Те знаят, че стойност се създава единствено в материалното производство, което е и аргументът да предложат на пазара нов за онова време продукт. Основният плюс е, че до този момент никой друг не се е сетил да развива подобна дейност. Минусът е, че не разполагат с необходимите средства, и затова ипотекират апартамента на родителите си. Купуват инвентар от 3 битови хладилника, колбасорезачка, ръчни приставки за опаковане, суровините и започват...

„Тогава сандвичите се приготвяха от персонала на бистрата и кафенетата и се оказа, че всички собственици на такъв тип заведения приеха много добре нашето предложение. Вместо да следят къде отиват суровините и дали разходът им отговаря на продажбите, ние им предложихме добро решение – готов остойностен продукт. Така много по-лесно управляваха бизнеса си”, казва Кирил Вътев – съсобственик на месопреработвателната компания „Тандем – В”.

Бизнесът потръгва, продажбите растат, докато се случва нещо, което провокира двамата братя да продължат в нова посока. „По онова време пазарувахме колбаси за сандвичите от новосъздаден частен цех. Един ден собственикът му ни изгони, защото беше забелязал, че ние купуваме големи количества. Бяхме шокирани от абсурда да откаже продажба на клиенти, които му правят голям оборот. Решихме, че след като човек с такова мислене може да развива подобно производство, можем да го направим и ние”, продължава историята Вътев.

През 1993 г. основават „Тандем-В“ ООД и отварят цех за месопреработка, започвайки с един технолог и трима помощници. Така се ражда марката „Тандем”. Означава двойка сили, впрегнати в една посока.

Първата произведена продукция е 30 кг кайма и 10 кг шишчета. Персоналът е на 8-часов работен ден, но за двамата братя почивка няма. За да изпълнят поръчките, те идват рано и остават до късно, правят заготовки, обезкостяват месо, опаковат и разнасят продуктите. В рамките на 6 месеца от 30 кг каймата стига 1,5 т на ден, а на втората година количеството е вече 3 т на ден. Асортиментът се увеличава според желанията на клиентите, производството расте, персоналът също. „През 1996 г. решихме, че трябва да построим собствено предприятие. Потърсихме услугите на специализиран проектант, който ни показа няколко предприятия в Германия и Австрия. Бяхме много впечатлени и разбрахме, че трябва да изградим точно такова предприятие в България. През юни 2000 година започна строителството, а през април 2002 г. най-накрая се нанесохме в новата производствена база”, разказва Кирил Вътев.

Тази година марката „Тандем” празнува своята 20-та годишнина. Кирил Вътев подчертава, че през всичките тези години, най-важното за компанията, е да произвежда качествени продукти. „Съществуват различни възприятия за качество. За мен измерител на качеството е хранителната стойност на продукта и неговият вкус, т.е. само пълноценното съдържание на истински суровини предоставя на организма необходимите му хранителни вещества. От първия ден до днес следваме една много проста максима – продукт, който не бихме занесли вкъщи да нахраним децата си, не го произвеждаме”. Именно това разбиране провокира компанията преди една година да лансира на пазара марката „Така, Да!” – 100% натурални суровини, без заместители, продукти, които се предлагат в категориите „Месни продукти”, „Млечни продукти” и „Зеленчукови консерви”. Следвайки тенденцията за балансирано хранене, след продуктите с ниско съдържание на мазнини и сол, „Тандем” направи биошунка и биофиле, които ще бъдат на пазара съвсем скоро.

„По случай нашата 20-та годишнина решихме да организираме конференция под наслов „Добрата храна е сила”, защото сме дълбоко убедени, че това е така. Поканихме много лектори, а за място на събитието избрахме Аулата на Софийския университет. Конференцията беше организирана в 4 панела, които практически обхващат дейността на една производствена фирма – организацията на самото производство, здравословността на продуктите, самоконтролът и контролът от страна на държавата, маркетинга, пътя до потребителя. Целта ни е да поставим акцент върху добрата храна, която е фактор за здраве и пълноценен живот”, казва Кирил Вътев и допълва, че според него успехът на марката „Тандем” се дължи на факта, че компанията вече 20 години предлага на българските потребители качествени месни продукти с добър вкус.

„Няма по-голяма награда за една компания от доверието на потребители, които имат високи претенции, искат да знаят с какво се хранят и не правят компромис с качеството на храната “.