Събития
Сп. "Мениджър": Кирил Вътев, собственик на "Тандем" ООД: "Не бива да произвеждаме нещо, което не бихме дали на децата си"
Още в самото начало заложихме на висококачествени суровини. Това предизвика интереса на потребителите без каквито и да е маркетингови похвати като реклама, търговски промоции, ниски цени
НАЛАГАНЕТО на един бранд на пазара започва още с неговото създаване и първоначална идея какви ще са неговите характеристики, послание, мисия и ценности. Мисълта, че не бива да храним потребителя с това, с което не бихме хранили децата си, ни прави
постоянни, честни и отговорни. Постоянството в следването на тези принципи и стремежът за самоусъвършенстване направиха "Тандем" предпочитана марка на българския пазар. Тя оцеля и се разви във всичките етапи, през които премина българската икономика. Още в са мото начало заложихме на високо качествени суровини. Това предизвика интереса на потребителите без каквито и да е маркетингови похвати като реклама, търговски промоции, ниски цени и т.н. В началото бе продуктът. Той говореше сам за себе си и изграждаше доверието на клиентите. Засиленото търсене на продукти с марка "Тандем" доведе до разширяване на портфолиото. Не след дълго се появи конкуренцията. Навлязоха много мощни организации с голям капитал и това доведе до необходимостта да се включат и другите елементи на маркетинговия микс. „Тандем” трябваше да реагира и започнахме работа в посока дистрибуция, комуникация, ценообразуване, избор на целеви сегмент. Решението беше лесно, като вече марката отговаряше на критериите за най-високо качество продукти, предложени на най-добрата за това качество цена. Конкуренцията се засили още, когато на пазара навлязоха големите
чужди вериги, които позволиха на западни производители да предлагат своите продукти на нашия пазар. Освен с големите капитали на западните марки българският бранд се състезава и с богатия опит и традиции на чуждите марки. Днес, когато се твърди, че една марка може да изгради или разруши един бизнес, ние съзнаваме, че имаме най-силния маркетингов инструмент - доверието в постоянството на качеството, в грижите и усилията, които компанията полага при производството на продуктите. Считам, че важна роля изигра комуникацията с крайния потребител, защото той има нужда да бъде информиран за продуктите, за техните конкурентни предимства. За да бъде марката актуална и атрактивна, тя трябва
да показва живот и да следи пазарните тенденции и конкуренцията. Това включва стремеж към задоволяване на нуждите на потребителите, постоянно въвеждане на иновации във всяка сфера, търсене на нови дистрибуционни канали и пазари, все по-близка комуникация с клиентите. Пазарът днес е изключително чувствителен, що се отнася до цената на продукта и съотношението цена - качество.